14 Αυγούστου 1974. Οι Τούρκοι ολοκληρώνουν το βιασμό της Κύπρου, καταλαμβάνοντας την Αμμόχωστο, την Καρπασία και την Μόρφου. Η δεύτερη φάση επιχειρήσεων των Τούρκων (Αττίλας II) κράτησε 3 ημέρες, υλοποιώντας κατά πολύ τα επεκτατικά τους σχέδια στο νησί.
Πλέον αφού είχαν πετύχει στην Γενεύη την παράδοση των καταληφθέντων τουρκοκυπριακών θυλάκων από την Εθνική Φρουρά στα Ηνωμένα Έθνη, έβαλαν σε εφαρμογή το επόμενο σχέδιο. Την κατάληψη όσο περισσότερου κυπριακού εδάφους, με στόχο την πραγματοποίηση της εδαφικής διχοτόμησης του νησιού.
Διαβάστε επίσης: Φωτορεπορτάζ: Μέσα στα ερείπια του Ελληνικού Γυμνάσιου Αμμοχώστου
Η Πόλις Εάλω
Ξημερώματα της της 14ης Αυγούστου, οι Τούρκοι βομβαρδίζουν την πόλη της Αμμοχώστου, με τους κατοίκους να εγκαταλείπουν την πόλη. Ορισμένοι εθνοφρουροί συνέχισαν να αντιστέκονται, μέχρι να τους τελειώσουν τα πυρομαχικά τους.
Τελικά, τα τουρκικά στρατεύματα κατέλαβαν ολόκληρη την Αμμόχωστο την 17η Αυγούστου, μία μέρα μετά την κατάπαυση του πυρός.
Διαβάστε ακόμη: Έσβησαν την επιγραφή «Ελληνικόν γυμνάσιον» στην Αμμόχωστο(ΦΩΤΟ)
Βίντεο πρόκληση από τον Αττίλα 2 του 1974
Έγχρωμο βίντεο συνολικής διάρκειας 5 λεπτών, παρουσιάζει Τούρκους στρατιώτες και άρματα να προελαύνουν χωρίς αντίσταση και να γίνεται αποβίβασή υλικού στο λιμάνι της Αμμοχώστου.
Παράλληλα, δείχνει Τούρκους που αλλάζουν τα ελληνικά τοπωνύμια από τις οδικές πινακίδες, ενώ προκλητικό είναι το πλάνο με μια κόκκινη ημισέληνο να κυματίζει πάνω από ελληνορθόδοξο ναό.
Σπάνιο ντοκιμαντέρ του βρετανικού Thames για τον Αττίλα (ΒΙΝΤΕΟ)
Σπάνιο βρετανικό ντοκιμαντέρ, με ημερομηνία 22 Αυγούστου 1974, παραγωγή που ανήκει στο βρετανικό Thames TV.
Από το 1974 η πόλη της Αμμοχώστου χαρακτηρίζεται ως «πόλη φάντασμα». Πλέον για άλλη μια φορά οι Τούρκοι πραγματοποιούν, νέα εισβολή στην Αμμόχωστο. Ερντογάν και Τατάρ υλοποιούν σχεδιασμούς με στόχο την εκμετάλλευση της περιοχής, ενώ ταυτόχρονα βάζουν ταφόπλακα στο όραμα των νόμιμων κατοίκων για επιστροφή στις πατρογονικές τους εστίες.
Παρακάτω ακολουθεί φωτορεπορτάζ από την περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου
Φωτογραφίες από τον δημοσιογράφο Χρυσόστομο Σουρκούνη