Όπως αναμενόταν, και φέτος, με αφορμή την επέτειο του ξεσπάσματος της Τουρκανταρσίας στις 21 Δεκεμβρίου 1963, Τούρκοι και Τουρκοκύπριοι ανεβάζουν τους τόνους της προπαγάνδας και της παραπληροφόρησης.
Τα κλασικά επιχειρήματα πως δήθεν οι Ελληνοκύπριοι οργάνωναν «γενοκτονία» και «σφαγή» των Τουρκοκυπρίων, τα οποία επαναλαμβάνονται αδιάκοπα από το 1963, συνεχίζουν και φέτος με κύρια πηγή διάχυσης της προπαγάνδας αυτής τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το Facebook.
Πολλά από αυτά αναρτώνται τόσο από επώνυμους λογαριασμούς Τούρκων πολιτών, όσο και από ανώνυμους λογαριασμούς. Τον χορό της παραπληροφόρησης σέρνουν Τούρκοι και Τουρκοκύπριοι αξιωματούχοι και ακαδημαϊκοί. Υπάρχει επίσης ομοφωνία ως προς το περιεχόμενο της προπαγάνδας, τόσο από τους ισλαμιστές, όσο και από τους κεμαλιστές.
Σε αρκετές αναρτήσεις αναπαράγεται ντοκιμαντέρ του τουρκικού κρατικού καναλιού TRT Haber, όπου ανακυκλώνονται τα ψεύδη για την περιβόητη «δολοφονία στην μπανιέρα», όπου, σύμφωνα με την πάγια τουρκική προπαγάνδα, δολοφονήθηκε μια μητέρα με τα τρία παιδιά της. Στην πραγματικότητα, και σύμφωνα με τουρκικές μαρτυρίες (όπως του φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφου Αχμέντ Μπαράν και της εφημερίδας Afrika), ο δολοφόνος μάλλον ήταν ο ίδιος ο πατέρας τους, ο ταγματάρχης του τουρκικού στρατού Nihat Ilhan, που πήρε τις ζωές της οικογένειάς του, ευρισκόμενος σε κατάσταση αμόκ. Μάλιστα, τα πτώματα των άτυχων παιδιών και της μητέρας τους, βρίσκονταν σε άλλη θέση μέσα στο σπίτι και μεταφέρθηκαν μέσα στην μπανιέρα με σκοπό να έχουν περισσότερη συναισθηματική επίδραση. Η εφημερίδα Afrika πριν από λίγα χρόνια δημοσίευσε φωτογραφίες από το «έγκλημα της μπανιέρας» πριν να μετακινηθούν τα πτώματα, προκαλώντας το μένος των τουρκοκυπριακών πολιτικών κύκλων.
Όπως πάντα, ο πιο πάνω μύθος κατέχει πρωτεύουσα θέση στην τουρκική προπαγάνδα. Επίσης, συνεχίζουν οι κατηγορίες πως οι Ελληνοκύπριοι ξεκίνησαν τις φασαρίες με ένοπλες επιθέσεις κατά Τουρκοκυπρίων και αποσιωπάται το γεγονός πως η ΤΜΤ έφερνε όπλα, εκπαίδευε χιλιάδες Τουρκοκύπριους και τα μέλη της αρνούνταν νόμιμους ελέγχους της Αστυνομίας, η οποία δρούσε στη βάση πληροφοριών για παράνομη διακίνηση οπλισμού.
Ακολουθούν μερικά παραδείγματα της τουρκικής προπαγάνδας:
Ο Τούρκος διπλωμάτης, πρώην Πρόξενος της Τουρκίας στο Σικάγο, Umut Acar, αναδημοσιεύει το βίντεο του TRT. Η τουρκική προπαγάνδα ανακατεύει τις εποχές, βάζοντας φωτογραφία του καμένου Προεδρικού του 1974 στο αφιέρωμα για τα γεγονότα του 1963.
Το παράνομο «Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο» στην κατεχόμενη Λεύκα οργάνωσε εκδηλώσεις μεταξύ 21 και 25 Δεκεμβρίου υπό τον τίτλο «θυμόμαστε τους μάρτυρές μας».
Υπό τις φωτογραφίες των Ταλάτ, Έρογλου, Κεμάλ Ατατούρκ και Ακιντζί, γράφει για τα «Ματωμένα Χριστούγεννα» ο Halil Kasim από το κατεχόμενο Τζιάος.
Ο δικηγόρος Rıza Gül, που ανήκει στο συμβούλιο της νεολαία του κόμματος UBP του ψευδοπρωθυπουργού Ερσίν Τατάρ, μιλά για αυτούς που «υιοθετούν αυτή την νοοτροπία».
Το ίδιο και ο Mustafa Çaluda, του ίδιου κόμματος, και μέλους της ομάδας μνήμης του Φαζίλ Κουτσιούκ, που ανέβασε τους αριθμούς σε «χιλιάδες».
Ο Τούρκος εθνικιστής Süleyman Solmazgül γράφει ότι «η ξεχασμένη γενοκτονία επαναλαμβάνεται» και δικαιολογεί την Τουρκανταρσία ως αναγκαία για την αποτροπή «μιας δεύτερης Κρήτης».
Η βουλευτής του AKP Άγκυρας Asuman Erdogan, τοποθετείται στο ίδιο μήκος κύματος.
Από τη συνταγή δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αναφορές στον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο, αλλά και στην Οργάνωση Ακρίτας, την αμυντική οργάνωση των Ελληνοκυπρίων εθελοντών που δημιουργήθηκε ακριβώς για να προστατέψει τον άμαχο πληθυσμό από τις σχεδιαζόμενες επιθέσεις. Για παράδειγμα, το παντουρανικό περιοδικό Ötüken παρουσιάζει τον Μακάριο ως σφαγέα, φέροντας τεράστια χαντζάρα, ενώ στη μέση του διακρίνεται πιστόλι.
Ο κεμαλιστής Oğuzhan Yücel, που συντηρεί τη μνήμη του Ραούφ Ντενκτάς, μιλά για «κρατική τρομοκρατία» της ΕΟΚΑ, παραβλέποντας το γεγονός πως την ΤΜΤ στελέχωναν, από την ηγεσία μέχρι τα κατώτερα μέλη, Τουρκοκύπριοι αξιωματούχοι της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Δεν θα μπορούσαν βέβαια να λείπουν οι αναφορές στον Στρατηγό Γεώργιο Γρίβα και τη «Μεγάλη Ιδέα».
Την προπαγάνδα αναμεταδίδουν και Τατάροι της Κριμαίας.
Το αθλητικό σωματείο Mevlevi Spor Kulübü συνδέει τα γεγονότα με την τουρκική εισβολή του 1974, δικαιολογώντας την τελευταία.
Στον χορό και οι «influencers», όπως ο πράσινος ακτιβιστής Engin Dikmen που δημοσιεύει φωτογραφίες από το μνημείο με τα θύματα της «μπανιέρας».
Από την άλλη, υπήρξαν και αυτοί που ευχήθηκαν να μην επαναληφθούν αυτά τα επεισόδια και να τα αφήσουμε πίσω μας, όπως η Ayla Kahraman.